Dening Ki Dalang WA, Prof. Dr. Marsigit, M.A.
*************
Petruk Badra 1
14
Agustus 2017
*************
Petruk: E...bot
bote arep golek undakan. Undakan ngelmu. Kaya ngapa wujude ngelmu Cengkah
Mlayu? Nek wis bisa duwe ngelmu Cengkah Mlayu, jare kyaine Semar, aku bakal
bisa weruh sak durunge winarah. Aku diparingi PR kon golek ... neng...kok rada
ndrawasi?. Iki ana Dalan Lempeng? Aku takon, nggonmu bengkong sing endi?
Dalan Lempeng:
Jenengku wae wis dalan lempeng. Ndadak nganggo takon endi sing bengkong.
Tamatna lan goleki dhewe. Nek arep liwat, liwata aja ngganggu wong liya sing
arep liwat.
Petruk: Whe lah
kojur ane. Hemm... iki ana banyu gege sewindu, njaluk sing panas?
Banyu Gege
Sewindu: Jenengku wis ngarani. Cara saiki banyu gege sewindu kuwi banyu njero
kulkas suwene wolung taun. Lha kok kowe jaluk sing panas, kuwi jenenge golek
perkara.
Petruk: Wheh
lha blaik ane. Iki pager papak, endi sing punjul?
Pager Papak:
Rasah gateke wong edan. Cetha ngerti pager wis papak, kok goleki sing punjul?
Petruk: Wa la
wa la quwata, duh gusti golek ngelmu kok kaya ngene angele. Iki ana banyu, endi
sing mendukul?
Banyu: Banyu
mendukul kuwi ora umum. Sing umum banyu kuwi leter. Bisa mendukul kana njegur
segara.
Petru: Waduh...
mbalah kon jegur segara. Iki ana sapi gumarang. Pi sapi, mlebua lenge semut.
Sapi Gumarang:
Nek njaluk mati, tampanana sunguku iki.
Petruk: Wah nek
ora mlayu bisa mati aku disruduk sapi. Iki ana bongkote uwit, endi sing lancip?
Bongkot Uwit:
Umume bongkot uwit kuwi bujel, lha kok golek sing lancip. Apa njaluk dak bruki
uwit kowe?
Petruk: Adhuh
mumet sirahku. Oh awang awang aja dak bentus bentus sirahku. Uwis uwis. Mumet
sirahku.
....Candhakipun..Petruk
Badra 2....
*************
Petruk
Badra 2
*************
Dening:
Marsigit UNY
15
Agustus 2017
Ismaya: Iki
kwandane Petruk gumletak tepine wana. Tangiya Petruk.
Petruk: Poduka
sinten. Katimbang nandang kasamsaya, kula nyuwun dipun banjut kemawon.
Ismaya: Lumrahe
wong golek ngelmu kuwi nganggo laku. Cintrakamu kuwi pinangka lakumu.
Petruk: Kenging
punapa wonten ngelmi ingkang awrat gayuhipun?
Ismaya: Kuwi
bab werna wernane makame manungsa. Lamun makammu durung mundhak, tangeh lamun
kowe bisa nggayuh ngelmu Cengkah Mlayu.
Petruk: Lhah
punapa kula mboten saged nggayuh ngelmi Cengkah Mlayu?
Ismaya: Dak
polke lhehmu ikhtiar, ora bakal klakon lamun durung entuk ijine ingkang
murbweng jagad. Mula kabeh panjangka kuwi kudu tansah landesan tuntunane Agama.
Ora sakmestine manungsa duwe penggayuh sak jabane kodrat. Supaya uripmu tansah
tinuntun mring bebener sejati, mula sak mukawis tumindak kudu tansah diwiwiti
kanti maca donga.
Petruk:
Bismillah hirrohman nirrohiim. Menawi mekaten kula sampun lenggana. Wontenipun
namung ndherek. Pejah gesang kula, kula pasrahaken wonten ngarsanipun Gusti
Alloh SWT. Menawi pancen ngelmu Cengkah Mlayu sanes pintan kula, kula sampun
lenggana.
Ismaya: Kanggo
panglipur sawatara, mbok manawa bisa kanggo lantaran, kowe bisa medarke ngelmu
Cengkah Mlayu, ananging kudu lantaran ulun. Ulun bakal sajiwa marang jeneng
para. Madega Begawan jejuluk Tongtongsot, mapan ngisor Gunung Mameru.
Iki mengko
Gareng karo Bagong arep golek guru.
Petruk: We lah
kok ngerti Gareng karo Bagong arep liwat, mangka durung winarah. E nggih nyuwun
ngapunten, matur sembah nuwun pikulun Ismaya.
....
Candakipun...Petruk Badra 3..
**********
PETRUK
BADRA 3
*******
Dening:
Marsigit UNY
15
Agustus 2017
Gareng: Nyuwun
pirsa, kapan lan dateng pundi, lempeng niku bengkong?
Tongtongsot: Sejatine
ora ana wujud kuwi lempeng. Lempenge wujud kuwi lempeng ora sampurna. Lempeng
sampurna utawa lempeng sejati papane ana pikire manungsa utawa kuwasane ingkang
murbweng dumadi.
Bagong: Lha nek
lancip?
Tongtongsot:
Ora ana wujud kuwi lancip. Lancipe wujud kuwi ora sampurna. Lancip sampurna
kuwi ana pikir utawa kuwasane Gusti ingkang murbweng dumadi.
Bagong: Lha dom
kae rak ya lancip ta?
Tongtongsot:
Pucuke dom kae molekul. Molekul kuwi saka atom. Lintasan atom kuwi mubeng. Dadi
pucuke dom kae wujud mubeng, dudu lancip.
Gareng: Lha nek
mendukule toya?
Tongtongsot:
Mendukule banyu kuwi ngelmu teknologine manungsa utawa kuwasane Gusti ingkang
murbweng dumadi.
Bagong:
Mbrojoling akerep?
Tongtongsot: Ngelmune
manungsa bisa dadi pinter, wasis lan waskita. Manungsa ingkang bisa mbrojoling
akerep, tanda manungsa ingkang pinunjul lan linuwih.
Gareng:
Punjuling a papak?
Tongtongsot:
Ajimu merga saka bedane utawa padane marang liyane. Gumantung kahanane. Manawa
ajimu merga bedane marang liyan, kuwi diarani punjuling a papak.
Bagong: Lha
Sapi kok kon mlebu leng Semut?
Tongtongsot:
Kuwi tembung sanepa. Sapi gedhe nggambaŕke gedhene jagadmu. Leng Semut cilik ya
sepi nggambarke mantheng ati lan pikirmu. Penggayuh apa wae kudu pawitan
mantheng ati lan pikire.
Gareng: Ramene
sepi, sepinipun rame?
Tongtongsot:
Kuwi watake wong ngibadah. Ngibadah kuwi bisa munjukke donga sing akeh, sak
temen temene digambarke ramene swara jrone pikir, nanging sepi jrone ati.
Bagong:
Kebentus awang awang?
Tongtongsot:
Kuwi nggambarke nangsibe uwong sing lagi nandang cintraka. Jeneng lagi diuji,
lumrahe kebentus kuwi tembok. Lha iki, awang awang wae bisa bentus.
Gareng: Panase
toya Es?
Tongtongsot:
Kuwi kahanan atine manungsa. Adem utawa anyebe atine manungsa kaya ibarate bisa
nyirep panase nraka. Panas utawa murkane atine mangungsa ibarate ademe Es
wolung tahun wae ijih krasa panas.
... candhakipun...Petruk Badra 4 ...
********
PETRUK
BADRA 4
********
Dening:
Marsigit UNY
16
agustus 2017
Gareng: Wah
tambah semangat aku. Napa tegese: lekas durung lekas, rampung durung rampung,
tekan durung menyang, seger durung ngombe, sore durung esuk, mbengi durung
awan, wingi sesuke wingi, wingi sesuke saiki, wingi sesuke sesuk?
Tongtongsot:
We..lah...gareng ngajak dolanan bab wektu. Iya dak terangke.
Tongtongsot:
Wengkune wektu
kuwi ana : wektu tunggal, wektu jajar,
wektu baris, lan wektu mlumpat.
Tongtongsot:
Edine wektu kuwi ana lima: wektu utama, wektu
mirunggan, wektu sunyata, wektu tinanding, wektu jinangkep.
Tongtongsot
Lenggahe wektu ana papan. Ora ana wektu lamun
ora ana papan. Ora ana papan lamun ora ana wektu. Wektu kuwi papan. Papan kuwi
wektu. Mangka papan kuwi wujud. Durung duwur ngelmumu lamun durung bisa weruh
wujude wektu.
Bagong: Rada
aneh, wektu kok wujud. Lha endi dak cekel ya ora bisa? Nek ngana aku, Gareng,
papan adoh, papan cedhak ... kabeh mau kuwi wektu? Nalare piye.
Tongtongsot:
Bener kowe Bagong. Ngerti sak durunge winarah kuwi bab papan lan wektu. Mangka
papan kuwi wektu, wektu kuwi papan.
Bagong:
Menyerah kula. Bingung?
Tongtongsot:
Lamun ora ana wektu, ora bakal ana wujud. Lamun ora ana wujud, ora bakal ana
wektu. Dadi kabeh wujud, gebyare dunya, uripmu kabeh kuwi bisa diringkes dadi
wektu.
Bagong: Mpun
cethane mawon pripun? Ndherek?
Tongtongsot:
Merga kabeh wujud kuwi wektu, mula ora ana wujud mardika saka wektu. Bagong
kuwi ora mardika saka wektu.
Bagong: Buktine
napa?
Tongtongsot:
Bagong sing kapan?
Bagong: Nggih
Bagong sing seniki kok rewel.
Tongtongsot:
Seniki kuwi wektu.
Bagong: Bagong
sing wingi. Wingi kuwi wektu ya. Bagong sing neng kana.
Tongtongsot:
Kana kapan?
Bagong: Kana
wingi.
Tongtongsot:
Wingi kuwi wektu.
Bagong: Wonten
rumuse mboten?
Tongtongsot:
Rumuse: f(wujud)= wektu. Wujud apa wae
kuwi wektu.
f(wektu)=
wujud. Wektu kuwi wujud.
f(wektu)=urip.
Wektu kuwi urip.
f(urip)= wektu.
Urip kuwi wektu.
f(mati)=f(ora
urip)= ora ana wektu urip.
Bagong: Lha apa
tegese adoh, cerak, suwi, sedela, gedhe, cilik, lsp?
Tongtongsot:
Kuwi bab mulur mungkrete wektu:
Adoh kuwi
celak, lamun wektune diungkret.
Celak kuwi
adoh, lamun wektune di ulur.
Kana kuwi kene,
lamun wektune diungkret.
Kene kuwi kana
lamun wektune diulur.
Gedhe kuwi
cilik, lamun wektune diulur.
Cilik kuwi
gedhe lamun wektune diungkret.
Sesuk kuwi
saiki, lamun wektune diungkret.
Saiki kuwi
sesuk, lamun wektune diungkret.
Durung kuwi
uwis lamun wektune diungkret.
Uwis kuwi
durung lamun wektune diulur.
Ngerti sak
durunge kuwi ngerti sak wise, lamun wektune diungkret.
Ngerti sakwise
kuwi ngerti sakdurunge, lamun wektune diulur.
Bagong: Ngerti
sak durunge winarah?
Tongtongsot:
Ngerti kuwi
papan lan wektu. Mangka papan kuwi wektu. Dadi ngerti kuwi wektu.
Sak durunge
kuwi sak wise, lamun wektune diungkret.
Winarah kuwi
papan lan wektu. Mangka papan kuwi wektu. Dadi winarah kuwi wektu.
Bagong: Ha
nggih. Ngerti sak durunge winarah?
Tongtongsot:
Ngerti sak durunge winarah, kuwi mulur mungkrete wektu ngerti mulur mungkrete
wektu durung mulur mungkrete wektu winarah.
....
Candhakipun ... Petruk Badra 5 ...
PETRUK
BADRA 5
********
Dening:
Marsigit UNY
17
Agustus 2017
Gareng: Kepareng
nyuwun ngelmi bisa ngerti sakdurunge winarah.
Tongtongsot:
Ngerti sakdurunge winarah syarate kudu duwe ngelmu Cengkah Laku.
Gareng:
Kepareng nyuwun ngelmu Cengkah Mlaku.
Bagong: Nggih,
kula nggih purun, niku ngelmu Cengkah Mlaku.
Tongtongsot:
Kowe wis ngerti sak perangan sithik ngelmune Cengkah. Sak perangan liyane
durung. Ngelmune Mlaku durung paja paja. Bakal dak uji. Jenengmu sapa?
Bagong: Ha
nggih nami kula Bagong.
Tongtongsot:
Bener ning
durung pener. Cilik tekan dewasa nganti tuwa pathok bangkrong jenengmu Bagong,
kuwi kurang setiti, kurang adil, durung cukup kanggo kebutuhane urip.
Bagong: Lho
sebabe?
Tongtongsot
Sebab jenengmu Bagong kuwi wadah. Isine ya kabeh kahananmu wiwit cilik rekan
dewasa. Umpama kuwe wis kuliah lulus S1, jenengmu perlu ditambah Drs. Bagong.
Lulus S2, Dra Bagong M.A. Lulus S3. Dr. Drs. Bagong MA. Kowe dadi guru besar,
jenengmu Prof Dr Drs Bagong M.A. Kowe klakon naik haji jenengmu Prof Dr Drs
Haji Bagong M.A. Sesuk kowe mati jenengmu Almarhum Prof Dr Drs Haji Bagong M.A.
Bagong: O nggih
nembhe sadar kula. Mula jeneng kula nek wangsul kampung halaman niku ngewuhke.
Mboten purun jeluk kula Bagong, lhe mungel rikuh, kula mpun tuwa. Ditakoni
jeneng tuwa, ora duwe. Kosok baline, kancaku cilik dak undang Tulalit, kaya
isin ora dadi karepe, jarene wis duwe jeneng tuwa. Lha mangka kahanan kula niku
werna werna: kredit montor, arep mantu, pasa Senen Kemis, taksih kathah liyane.
Napa ken nyebutke kabeh.
Tongtongsot:
Lha nek bisa, sebutke kabeh ya luwih apik.
Gareng: Lajeng
prayogine jenenge Bagong niku sinten?
Tongtongsot:
Antarane bener lan pener kuwi tebane ngelmune cengkah. Lamun ta pener, jenengmu
bisa: Bagong manut lakune papan lan wektu, sumende ndherek kersane ingkang
kuwaos. Pener mesti wae bener. Nanging bener durung mesti pener. Lamun ta
pener, durung mesti cocok karo lakune papan lan wektu.
Tongtongsot:
Bagong, ngendi lahir patimu?
Bagong: Lahir
kula saking ibu kula. Pati kula teng...
Tongtongsot:
Lair wadag saka guwa garba. Lair graita saka graita. Lair pangrasa saka rasa.
Kabeh lairmu mau saka ingkang Kuwasa.
Tongtongsot:
Gareng dak uji. Nang ngendi papane: munggah kuwi mudun, lor kuwi kidul, ngisor
kuwi nduwur, abot kuwi entheng, angel kuwi gampang, lsp.
Gareng: Wah
angel.
Tongtongsot:
Kabeh mau papane ana panggraita. Bingung papane ngendi?
Bagong: Nembhe
bingung, nggih mboten ngerti
Tongtongsot:
Papane bingung uga ana panggraita. Dalan kae kira kora dohe pira?
Bagong: Satus
meter.
Tongtongsot:
Nyatane dalan kae dawane limangatus meter. Panggraitane Bagong kena sengkala
utawa ora sehat.
Tongtongsot:
Jawab Reng, Gong apa tegese: gedhe,
cilik, adoh, celak, seneng, sayang, cinta?
Gareng: gedhe
kuwi ora cilik, cilik kuwi ora gedhe.
Bagong: Adoh
kuwi ora celak. Celak kiwi ora adoh. Seneng kuwi ora sengit. Sengit kuwi ora
seneng.
Tongtongsot:
Jawabmu kabeh kliru. Kuwi tembung sing ora bisa dijawab, nanging bisa
diterangke, sebab kuwi kabeh tembung panggraita.
Tongtongsot:
Kurikulum ngelmune Cengkah Mlaku kaperang dadi 9 semester: C1, C2, C3, M1, M2,
M3, CM1, CM2, CM3. C Cengkah. M Mlaku. CM Cengkah Mlaku. Bagong taksih C1.
Gareng munggah C2.
Bagong: Wah
angel.
Tongtongsot:
Pada ngaso dhisik. Baliya ketemu keluwargamu dhisik. Semester candhake
diteruske.
......
Candakipun Petruk Badra 6...
********
PETRUK
BADRA 6
********
Dening
Marsigit UNY
18
Agustus 2017
Wisanggeni: Ora
pati duga, ana pandita anyar peparab Tongtongsot. Dak melu mbeguru nek bisa
jawab pitakonku. Wisanggeni kuwi sapa?
Tongtongsot:
Aku ora arep jawab Wisanggeni kuwi anak putu dewa, sebab wis ngarani.
Wisanggeni kuwi graita cahya mlaya rumesep.
Wisanggeni: Whe
lha...mbanda kalani pandita iki. Apa tegese graita cahya mlaya rumesep?
Tongtongsot:
Watak grahita keplayu. Watak cahya sumunar. Watak mlaya jajah. Watak rumesep
rumasuk. Apa durung cetha?
Wisanggeni: Wah
rada kewragangan aku. Kepiye iki?
Tongtongsot:
Sakwusnya kowe keplayu ngarepan aku. Gathuk jumbuhke watake cahya ingkang
sumunar. Kanggo pawitan nggonmu jajah graita. Ketemu aku rumesep rumasuk jumbuh
watak sejati.
Wisanggeni: Whe
lha nek ngana, aku jaluk idin dak melu mbeguru marang begawan Tongtongsot.
Tongtongsot:
Cahya ketemu cahya. Nur sumawuran Nur. Tali temali gayut ginayut ketemune tiba
penggayuh muga kabeh bisa kanggo mulyane urip luhure budi.
Wisanggeni:
Saiki aku manut kudu kepiye?
Tongtongsot:
Esemunya kasanepa kasanding karangsang mrucut. Binuwang kesrapat mandrawa
bangkar rinuket. Samya lenggana lebur watak guru murid jleg posah pasihan nini mintuna
imbal wacana.
Wisanggeni: O
lha nek ngana dak trima banget kabeh watak becikmu tumrap aku. Aku banjur arep
takon. Iki jaman sing endi?
Tongtongsot:
Mulur mungkrede jaman Kalabendu,
Kalatida, lan Kalasuba. Cinengkah
keplayu tumrap sapa sing ngerti sak durunge winarah.
Wisanggeni: Aku
ora arep omong ngerti sak durunge winarah, sebab wis ngarani. Aku takon kepiye
lakune grahita cahya mlaya rumesep?
Tongtongsot:
Lenggahe awal akhir jaman. Mulur mungkrete tembung, rasa, pamikir, sunyata,
jagad gedhe jagad cilik. Panggraitane para wikan. Lekas dat tanpa lekas. Akhir
dat tanpa akhir. Lekas dat tanpa akhir. Akhir dat tanpa lekas. Pigunane grahita
mlaya bumi mlaya langit. Rumeseping kalbu sumunaring budi. Ngamal ngamil ngamel
ngemul ngelmu ngomel. Cengkahe sarwa keplayu. Playune sarwa cinengkah. Cengkahe
sarwa cinengkah. Playune sarwa keplayu. Jatine lekas kang kawekas. Lekase wekas
kang jinati.
Mulur mungkrete
lakune graita cahya mlaya rumesep tiba pada pada tumrap jenengku lan jenengmu.
Wisanggeni: Cocok.
Wah cocok tenan. Bisa diteruske karo ngenteni tamu tamumu sing pada mlaya bumi
mlaya langit.
Tongtongsot:
Disambi karo ngunjuk. Dhahar klethikan.
.....
candhakipun...Petruk Badra 7....
********
PETRUK
BADRA 7
********
Dening:
Marsigit UNY
19
Agustus 2017
Kresna: Ora
pati nduga. Aku dak meguru karo kowe, lamun bisa jawab pitakonku. Ngendi pati
uripe Kresna?
Tongtongsot:
Carang wreksa wreksa wilis tanpa patra. Snajan caranging pring bisa wae kanggo
nulis, lamun ana niat lan ngelmune. Kresna ingkang tinulis ing dlancang, ingkang kaweca ing lisan, ingkang nglegena ing pamikir, ingkang wujud
ing sunyata, ingkang krasa ing pangrasa.
Awal akhire jaman. Gatra muni gatra meneng. Bibit kawit manut iline banyu. Sapa
sira sapa iku. Waskita ingkang winasis. Mlaku mundur tan nyingkur. Ketemu
Tongtongsot kuwasane bathara.
Kresna: Iya
snajan singidan mega mendhung, aku ora bakal klayatan. Diputer wolak walik
tembùngmu, wis kawistara. Pengin nguji. Endi nangsibe Kresna?
Tongtongsot:
Nangsibe kresna kuwi, lakune banyu kemembeng, rembesing toya bengawan. Suket
godhong tinalisik. Kumarisik suwarane walang ataga. Lamun bareng bisa, ijen
tanpa rowang. Ijen kuwi pandome, bareng kuwi srawunge. Suket godhong katiuping
angin tengahing ratri anjalari walang ataga samya nggugah isine wana sato
keplayu ngupadi jangkep jangkeping gending ingkang tinabuh para widadari
widadara. Kasamsaya madha madha mring sak padha. Doh lor, doh kidul, doh wetan
doh kulon, ngoyak playune pesti, tibane cundhuk mring kabeh sasama, lenggana
rasa, budi, pamikir lan tekdir, timbang timbang aku iku ginugur gunung tanpa
kanca tanpa kanti ngajak pambelo kabeh pra kawula dasih.
Kresna: Uwis
wis wis aja dak bacutke. Barang mlaya barang miring, kapralaya gunjing miring.
Janma waskita samya gumiring, ngupadi usada tepis wiring. Sanget ngaturaken
gunging panuwun pukulun Ismaya sampun kersa tedak mlaya bumi. Cinagak cinuak
sesarengan kangge mulya raharjaning bumi kulawan langit.
Tongtongsot:
Iya iya Wishnu, prayogakna nggonmu prapta.
... Candhakipun
... Petruk Badra 8 ...
********
PETRUK
BADRA 8
********
Dening:
Marsigit UNY
20
Agustus 2017
Susatri: Bat
tobat, jebul pandhitane bagus rupane, dhuwur piadege. Ceples temen. Mangka aku
ya ora elek elek nemen. Aku suwita, suwita tumrap kowe ya pandhita muda?
Tongtongsot:
Astaghfirullah al adzim.
Susatri:
Ditakoni kok meneng wae. Mangka akeh para tamu. Uga pada meneng wae.
Tongtongsot:Astaghfirullah
al adzim. Astaghfirullah al adzim.
Susatri: Aja
ngaku pandita lamon duwe watak ora adil. Pada pada manungsa apa sababe aku
dibedake? Rada mbada kalani wong iki.
Tongtongsot:
Susatri.
Susatri: Lho
ngerti jenengku, mangka durung winarah.
Tongtongsot:
Kanugrahan kuwi werna werna wujude. Snajan bisa guneman wae kuwi wis wujud
kanugrahan ingkang gedhe. Apa maneh bisa srawung. Utama utamane srawung utama.
Astafghfirullah al adzim. Astagfirullah al adzim. Astagfirullah al adzim.
Susatri: Aku
pengin suwita karo kowe. Marep mbrene. Tanganmu kaya ngene. Lhehmu lungguh kaya
ngene.
Tongtongsot:
Astaghfirullah al adzim. Lahir tumusing batos saestu wontenipun kawula tansah
nyuwun pangapunten ngarsa Gusti Alloh SWT. Mboten wonten ingkang saged
ngapunten dosa kula kejawi namung panjenengan.
Susatri: Dedeg
piadegmu ora gandra sepira. Umpama dak gigit janggamu bisa pedhot dadi bayang
bayang kowe.
Tontongsot:
Istighfar 5x. Al Fatihah.
Susatri: Dijak
guneman mbalah ming ndememeng. Mangka kowe tanpa kanca tanpa kanti. Umpama ora
wedi dak senggara macan, dak tubruka mesti wae nglumpruk kuwandamu.
Tongtongsot:
Istighfar 5x. Al Fatehah. Al Ikhlas.
Susatri: Aja
pamer kepinteran kowe Tongtongsot. Nek ngaku ngerti ngelmune Cengkah Mlaku. Apa
kowe ora ngerti, aku iki sejatine Cengkah. Aku ora mung ngerti, nanging bisa
gawe cengkah lan mlayoke sak wektu wektu uga sak nggon nggon. Ayo tanding
kulawan aku.
Tongtongsot:
Istighfar 5x. Al Fatihah. Al Ikhlas.
Susatri: Lha
apa kowe pasang walat tulak balak tulak sarik? Kok hawane krasa bentar. Ayo
bubar. Bukak kudungmu. Cilik semingkir, gedhe ladenana kridaku.
Tongtongsot:
Istighfar 5x. Al Fatehah. Al Ikhlas 3x. Donga Gog. Reng.
Susatri: Bat
tobat. Iki hawane apa. Mbada kalani wong iki. Nek ngana dadi atur. Nyuwun
senjata pukulun, pukulun raja dewa.
Bagong: Wah
Reng githoku mengkirig. Kok mbengi mbengi ana wujud kaya ngana. Tujune wis
lunga.
Gareng: Nek
kowe ngerti kuwi mau hawa peteng.
Bagong: Hawa
peteng kuwi apa?
Gareng: Wah wis
jan cah ki. Hawa kuwi werna loro, padhang karo peteng. Urip kuwi tansah kupiya
dalan padhang. Supaya bisa tansah dalan padhang kowe kudu tansah iman lan taqwa
dhumateng Gusti Alloh SWT. Ning wong kuwi tansah diuji, diuji nganggo hawa
peteng. Kiyi mau ujiane ndara Tongtongsot.
....
Candhakipun.... Petruk Badra 9 ...
********
PETRUK
BADRA 9
********
Dening
: Marsigit UNY
21
Agustus 2017
S Tunggal: Hong
wilaheng ... ha nglegena purnama sidam kekayunaning ingkang wus kapiyarsa mijil
pinda margana katiuping maruta wimba hing wiyati mulat mameh lumaksana sasmita
widya paramarta pangupajiwa tulada pinda ilining warih we ingkang winursita
udrasaning wibi yekti minangka wastra yuwana ingkang tansah ngupadi lebda ing
kawruh yoga ulun Ismaya ingkang wus upiksa kasmaran jati. Pratelakna wigati
ingkang sayekti.
Ismaya: Ehue..
kadi puspita ingkang rinonce nyuwun sih lumunturing samodra pangaksami ingkang
putra Ismaya sampun kuma wantun atur pralampita ngarsa yayah wibawa palupining
sumbaga ingkang sampun sinudarsana kumedah kedah kupiuaning yuwana yuwananing
mandhala wastranipun agsang ingkang sampun upiksa ing wicara sawega ing gati
trustaning tyas tinon silaning tanaya sungkawaning sunu ingkang sampun kaweca
ing batos.
S Tunggal: Jala
jaladri jaladara jalanidi wus kawistara sasmita sawega sila sanggraha samya
ngupadi udyana utama suyitna yuwana saiyek saeka praya sawega ing gati saranane
prawira ing pangaksama pabarataning pangupajiwa ingkang tansah jinangkung
dening ingkang yasa gsang surya rawi samudra sitoresmi. Marsudi ing pawiyatan
luhur ngreruri piwulang luhur kanggo luhuring budi tan kena kinaya apa srawung
becik sih kinasihan mring sasama imbal wacana mulya winulyan. Manjurung saeko
kapti kabeh panjangka pawitane kupiya manut lakune gatra kodrat ingkang wus
ginatra dening ingkang yasa gsang. Pangestu pangastuti ulun tumrap kabeh
jiwandana mugya raharja ingkang tansah pinanggih. Glis wasana wuntat widya ulun
arsa bali makayangan. Sanggraha sudarsana palupi ingkang wus sinudarsana.
Ismaya: Mboten
mamang sawega ing gati puja pangastuti ingkang tansah cinadong mugya wandawa
samya tulus lulus kalis ing rubeda.
....
candhakipun.... Petruk Badra 10...
*******
PETRUK
BADRA 10
*******
Dening:
Marsigit UNY
22
Agustus 2017
S Tunggal: Hong
wilaheng...Tejamaya, Ismaya, Manikmaya, dewa dewi, bathara bathari, widadara
widadari lan kabeh para jiwandana, mboya ulun piji piji. Lelakon Petruk Badra
saka musiking kawula mracehnani kŕenteking ati lan pikire kawula cundhuking
kodrat iradate gusti ingkang akarya jagad.
S Tunggal:
Gilir gumantine jagad mulur mungkrete jaman kinodrat wruhana ingkang kanti
permati, lakon Petruk Badra sakwusnya Ismaya bisa mewangun khayangane para
Pandhawa, banjur kepiye wewangunane para dewa, kamangka kabeh kanggonan sifat
tanpa cengkah ingkang lumaku lan nguwasani jagate cengkahe wujud, sunyata lan
manungsa.
S Tunggal: Mula
ing wektu kiyi, ulun arso paring wedar tumrap putra wayah ulun kabeh, supaya
tetep subur, makmur, santosa, barokah, hidayah, inayah lan tansah pinaringan
rakhmate Gusti Alloh SWT. Dewa pamikir dewa kaca benggala lamun bisa ngugemi
lan memetri tinggalan leluhur.
S Tunggal:
Bathara Endra, majua ngarep dak ilangi mala trimalamu. Ungalna watak dana
wilapa kaya tumurune udan kanggo raharjane praja. Gulangen para dewa jiwandana
sumrambahing pra kawula duwe watak dana wilapa supaya pada manggih raharja
uripe. Manuta piwulange para ngalim ngulama lan kyai akehke dana sodakoh kanggo
mulya lan raharjane urip.
S Tunggal:
Bathara Yama majua dak suwuk mala trimalmu. Gegulangen kabeh para kawula dasih
dimen uripe bisa manut karo kodrate dewa, tata aturane praja, lan srawung
sasama. Manut pitutur pepunden para ngalim ulama diakeh silaturahim mring
sasama mujudke hablumminanash.
S Tunggal:
Bathara Surya, majua dak suwuk ungalna watak pepadang mring sasama. Utama
utamane manungsa bisa gawe pepadang mring sasama sarana iguh pamikir pangrasa
manut tuntunane Agama.
S Tunggal:
Bathara Candra, majua dak srokal ungalna watak guyub rukun. Guyub kuwi bersatu,
rukun kuwi mboya congkrah. Snajan kepengkok sulaya nek bisa aja ngeglo, kosok
baline tansah kupiya gawe rukun. Pada meper hawa meper kamurkan lan jaga tata
susila adab budaya tata krama. Sebab tata susila lan tata krama kuwi ngedohke
panyendu, sengkala lan godane hawa peteng. Jaganen lisanmu sebab ajine diri ana
lisan. Karya enak tyasing sasama. Pilih tembung sing enak ngepenak, apik
tumapik lan migunani katimbang tembung sing ala lan ora piguna. Pangalembana
budya luwih utama timbang panyentula utawa panyacat widya. Tata krama kuwi ngelmu sing utama lan
minulya. Diakeh dikebak pangapura tiningapuran supaya pada tansah ikhlas atine.
Piwulange simbah kyai, sapa sing atine durung ikhlas, mboya bakal bisa mlebu
swarga.
S Tunggal:
Bathara Bayu majua, dak tolak bala. Watak bayu watak angin sumilir manut lakune
ngelmu nyumurupi kasunyatan jati. Wedarna mring kabeh kawula supaya bisa duwe
watak angin. Dadi manungsa kuwi sing pinter ngerti thek kliwere kahanan kiwa
tengen waspada tliti lan nastiti. Penere ngelmu bisa ngedohke suudzan lan
ngedohke saka gibah. Watak angin manjing
ajur ajer, ngrampungke perkara apa wae kanti dasar sabar tawakal istiqamah lan
tumakninah.
S Tunggal:
Bathara Kuwera, majuya dak paringi srana supaya para kawula bisa duwe watak
gemi nastiti murah sandang murah boga sempulur rejeki saka pangeran. Iki
ngarepi wulan riyaya akbar lumrahe uwong manut tuntunan Agama pada ngibadah
korban ya ngibadah batin nyonto tuntunane kanjeng nabi Ibrahim AS.
S Tunggal:
Batara Baruna, majua ngarsa ulun. Wedarna mring pra kawula utama utamane urip
kuwi tumindak jujur tumrap apa wae. Jurur agawe santosa lan raharja. Ora jujur
agawe bubrah tatanane ngurip. Ngadohna saka tumindak korupsi, culika apa maneh
plagiarisme.
S Tunggal:
Bathara Agni majua. Wedarna kabeh kawula urip kuwi kudu santosa ing rasa, ing
budi, lan ing pamikir. Kabeh panggayuh kudu kanti temen lan seneng sarta tamsah
jumurung ing Gusti ingkang murbweng dumadi. Urip sing prasaja aja gumedhe, aja
kumingsun apa maneh adigang, adigung lan adiguna singkirana. Watak gumedhe lan
kumingsun bakal ngobong kabeh karya lan kasil becikmu.
S Tunggal: Kaya
wis purna ulun medarke ngelmune asta brata kanggo mungkasi lelakon Petruk
Badra. Ora ngemungke dewa, pandita, resi, ratu nanging uga nara praja lan
kawula kabeh. Jaya jaya wijayanti sura dira lebur dening pangastuti.
PURNA
Umi Arismawati
ReplyDelete18709251037
S2 Pendidikan Matematika B 2018
Assalamu’alaikum, Wr.Wb.
Petruk Badra yang menceritakan bagaimana petruk mencari ilmu Cengkah Mlayu. Untuk mencari ilmu kita harus selalu berusaha yaitu dengan belajar. Belajar harus dengan orang yang tepat atau dengan guru yang tepat. Kita harus terus belajar dan berusaha untuk menambah ilmu dimana saja dan kapan saja. Seperti peribahasa yang menyebutkan tuntutlah ilmu sampai liang lahat.
Bayuk Nusantara Kr.J.T
ReplyDelete18701261006
PEP S3
Saya setuju bahwa ajine diri saka lisan. Artinya kita harus menjaga lisan kita ketika berbicara dengan orang lain karena ucapan yang kita ucapkan ke orang lain mencerminkan siapa diri kita sehingga orang lain bisa menghargai kita. Salah satu bentuk penghargaan dalam penerapan bahasa jawa adalah penggunaan bahasa krama ketika berbicara dengan orang yang lebih tua.
Nurul Huda
ReplyDelete18701264005
S3 PEP 2018
Wayang dalam ceritera apapun selalu memiliki filosofi yang mendasar, terutama sisi kebaikan dan sisi keburukan yang selalu Tarik-menarik. Selama kehidupan ini masih ada maka sisi kebaikan-keburukan akan terus bereksistensi baik dalam diri individu, kehidupan social, berbangsa, bernegara. Inilah keutamaan dari pewayangan.
Dini Arrum Putri
ReplyDelete18709251003
S2 P Math A 2018
Cerita perwayangan tentang pitruk, gareng dan semar selalu membawa cerita yang positif bagi masyakarat. Bahasa di atas yang kurang saya mengerti itu, saya yakin bahwa setiap cerita rakyat mengandung nilai nilai positif, mengangkat nilai budaya, agama serta moral bagi masyarakat. Itulah salah satu cerita perwayangan yang tidak pernah lepas dengan nilai budayanya.
Luthfannisa Afif Nabila
ReplyDelete18709251031
S2 Pendidikan Matematika B 2018
Assalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh.
Mencari ilmu itu diibaratkan mencari jarum dalam jerami. Memang sulit untuk dilakukan, karena jarum yang begitu kecil harus kita cari dari banyaknya tumpukan jerami yang ada.
tapi jika kita mau berpikir dan mencari jalan keluarnya dengan sabar, mungkin saja kita bisa menemukan jarum yang begitu kecil didalam tumpukan jerami tersebut.Tidak seperti yang kita bayangkan. Kadang-kadang bertentangan dengan hal-hal umum. Terima kasih.
Wassalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh.
Luthfannisa Afif Nabila
ReplyDelete18709251031
S2 Pendidikan Matematika B 2018
Assalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh.
Dalam mencari ilmu yang diinginkan banyak cobaan yang akan dihadapi. Anggap saja cobaan itu adalah kerikil-kerikil tajam yang harus dilewati. Dan dari cobaan itulah menguji kita apakah kita lelah atau terus maju. Allah meberi cobaan kepada kita sesuai kemampuan kita. Harus banyak sabar dan ikhtiar berdasar landasan agama dan doa serta ridho Allah SWT. Terima kasih.
Wassalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh.
Luthfannisa Afif Nabila
ReplyDelete18709251031
S2 Pendidikan Matematika B 2018
Assalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh.
Sapi mlebu ing semut maksudnya di saat beribadah kepada Allah SWT kita harus benar-benar menyatu dan masuk di dalamnya. Menyatukan pikiran dan hati dan melupakan urusan-urusan dunia yang begitu besar sehingga khusyuk menjalankannya. Khusyuk dalam ibadah kedudukannya seperti ruh/jiwa dalam tubuh manusia, sehingga ibadah yang dilakukan tanpa khusyuk adalah ibarat tubuh tanpa jasad alias mati. Terima kasih.
Wassalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh.
Luthfannisa Afif Nabila
ReplyDelete18709251031
S2 Pendidikan Matematika B 2018
Assalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh.
Belum tinggi ilmu seseorang apabila belum bisa mengetahui wujudnya waktu. Waktu dan wujud saling berhubungan. Wujud apa saja itu ternyata waktu. Ada waktu yang ditarik dan diulur. Oleh sebab itu manfaatkanlah waktumu dengan baik. Karena waktu tak akan pernah kembali jika hanya kau sia-siakan. Waktu adalah pedang, jika Anda tidak memanfaatkannya (menghunusnya) maka Anda akan dimanfaatkan (dihunus olehnya). Terima kasih.
Wassalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh.
Luthfannisa Afif Nabila
ReplyDelete18709251031
S2 Pendidikan Matematika B 2018
Assalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh.
Ada pepatah yang mengatakan apa arti sebuah nama. Nama adalah doa dan harapan orang tua kepada anaknya kelak. Nama sebagai wadah dan isinya adalah keadaan atau kondisi kita dari kecil atau bayi hingga sekarang. Oleh sebab itu berilah nama yang baik. Memberikan nama berarti memberikan citra awal tentang diri yang suatu ketika diharapkan ia akan mewujud menjadi pribadi yang sesuai dengan makna yang terkandung di dalam namanya. Terima kasih.
Wassalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh.
Luthfannisa Afif Nabila
ReplyDelete18709251031
S2 Pendidikan Matematika B 2018
Assalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh.
Jika kebaikan bertemu dengan sifat baik juga dan saling berkesinambungan maka akan melahirkan kemuliaan hidup, berbudi pekerti luhur. Berdasarkan hadits Riwayat Ad Dailami bahwa “Kemuliaan dunia adalah kekayaan dan kemuliaan akhirat adalah ketakwaan. Kamu, baik laki-laki maupun perempuan, kemuliaanmu adalah kekayaanmu, keutamaanmu adalah ketakwaanmu, kedudukanmu adalah akhlakmu dan (kebanggaan) keturunanmu adalah amal perbuatanmu.” Terima kasih.
Wassalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh.
Luthfannisa Afif Nabila
ReplyDelete18709251031
S2 Pendidikan Matematika B 2018
Assalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh.
Kresna adalah manusia atau dewa yang sempurna segala ucapan, perbuatan, tingkah lakunya selalu menjadi panutan bagi yang lain. Ia mempunyai sifat-sifat terpuji, pandai, bijaksana, adil, dan semua kebaikan ada padanya. Semoga kita bisa meneladani sifat-sifat baik yang ada pada Kresna. Mari berlomba-lomba dalam kebaikan. Berbuat baiklah selagi kita masih hidup atau akan menyesal. Terima kasih.
Wassalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh.
Luthfannisa Afif Nabila
ReplyDelete18709251031
S2 Pendidikan Matematika B 2018
Assalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh.
Banyak godaan atau cobaan yang menghampiri kita baik berupa hawa nafsu maupun ajakan untuk berbuat hal-hal yang tidak terpuji. Akan tetapi kalau kita mempunyai iman yang kuat dan selalu ingat Allah SWT, godaan itu akan hilang dan terkalahkan. Semakin kuat iman yang dipelihara seorang hamba, ia laksana gunung yang berdiri tegak dan kokoh. Terima kasih.
Wassalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh.
Luthfannisa Afif Nabila
ReplyDelete18709251031
S2 Pendidikan Matematika B 2018
Assalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh
Untuk mencapai hidup yang mulya dan sejahtera, perbanyak amal dan shodaqoh seperti yang sering dikatakan oleh para ulama dan kyai. Allah SWT berfirman dalam Al Quran Surat Al Munafiqun ayat 11 yang artinya, "Dan infakkanlah sebagian dari apa yang telah Kami berikan kepadamu sebelum kematian datang kepada salah seorang di antara kamu lalu dia berkata (menyesali), 'Ya Tuhanku, sekiranya Engkau berkenan menunda (kematian)ku sedikit waktu lagi, maka aku dapat bersedekah dan aku akan termasuk orang-orang yang saleh." Hidup harus sesuai tuntunan dan ajaran agama agar tidak tersesat di akhirat kelak. Terima kasih.
Wassalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh.
Hanif cahyo adi kistoro
ReplyDeletePEP S3 2018
18701264004
cerita pewayangan sealalu menyuguhkan cerita menarik. adanya tokoh dalam pewayangan menggambarkan dan menunjukkan karakter manusia di dunia. manusia yang punya perilaku baik dan buruk. manusia yang ingin mengabdi pada dunia dan mengabdi pad Tuhan juga menjadi kisah tersendiri. ketika kita bisa mengambil hikmah cerita didalamnya maka ilmu kita menjadi luas untuk mencari esensi hidup
Puspitarani
ReplyDelete19709251062
S2 Pendidikan Matematika D 2019
terima kasih atas cerita pewayangannya yang sangat bermanfaat untuk menambah ilmu, walau saya juga terbatas dalam berbahasa Jawa, tapi ada inti yang saya peroleh dari cerita tersebut. hidup itu penuh dengan rintangan dan cobaan. tujuan Allah memberikan kita cobaan adalah untuk mengukur seberapa kuatkah kita dalam menghadapi dan menerima cobaan tersebut, dan hikmah apa yang dapat kita peroleh dari cobaan tersebut. dan yakin bahwa Allah SWT tidak pernah memberikan cobaan melebihi kemampuan hamba-hamba-Nya . Hidup tanpa adanya rintangan dan cobaan maka tidak akan membuat seseorang untuk belajar dan berusaha mencari pemecahan dari masalah yang dihadapi. Begitu juga dalam proses belajar mengajar. Jika guru tidak mampu membuat lingkungan belajar yang dapat mendorong siswa untuk berpartisipasi aktif dalam mencari solusi dari permasalahan yang diberikan oleh guru maka kemungkinan besar tujuan pembelajaran yang diharapkan tidak dapat tercapai. Maka dari itu guru yang hebat adalah guru yang mampu membuat skema, baik dalam pembelajaran maupun dalam pembentukan konsep pada siswa.Terima kasih.
sintha fardu anggraeni
ReplyDelete19709251071/ D
S2 Pendidikan matematika 2019
ilmu cengkah mlayu dapat menguasai ilmu sebelum diterangkan. Cara mencari ilmu cengkah mlayu dengan makhluk maka ilmu sudah ada. ilmu yang belum ada maka kemungkinan terjadinya akan dikembangkan.
Galih Istiningsih
ReplyDelete19706261009
s3 pendidikan dasar
cerita lakon pewayangan petruk badra sangat menarik dan inspiratif terkait mencari ilmu. Ilmu kita cari tiada henti sampai batas ketetapan kita dunia. Esensi dalam petruk badra bahwa kita semua wajib berusaha, berikhtiar dan bertawakal kepada Alloh dalam segala aktivitas. Petruk dan pandhawa juga lakon yg bias menjadi panutan yg selalu berzikir setiap saat.
Sebagai pendidik budaya jawa terutama pewayangan perlu diimplementasikan dalam kegiatan intrakurikuler dan ekstrakurikuler. Menjadi tantangan sy ke depan untuk menginovasi lakon pewayangan punakawan, pandhawa dan kurawa untuk bias direalisasikan dalam ketoprak sederhana di SD.
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteWilis Putri Hapsari
ReplyDelete19701251017
S2 PEP A 2019
Bersabar merupakan salah satu hal terpenting dalam mencari ilmu, kesusahan, kesulitan, serta kepayahan adalah hal tidak dapat dihindari, syahid lah para pencari ilmu apabila mati. Petruk Badra memberikan pengajaran tentang seseorang yang berbudi luhur yang berjuang mencari ilmu serta sadar bahwa dirinya ada dibawah ketetapan sang pencipta, yang tiada lain bahwa batasannya sudah digariskan, tetapi jalan untuk mencapai dan melalui batasan tersebut adalah usaha dan pilihan masing-masing individu.
Apabila sabar merupakan bahan bakar utama pencari ilmu, sedang merasa tahu adalah lubang yang akan membuatnya berhenti, dan bahkan terjatuh dalam ketidak tahuan yang bahkan tidak disadarinya. Berbahagialah mereka yang sabar, dan sadar bahwa gelas kosong adalah awal dari keberterimaan, dan insyaAllah keberkahan ilmu yang berharga.
Assalamu'alaykum wr wb
ReplyDeleteDwi Kawuryani
19709251061
Pendidikan Matematika S2 D
Dalam bacaan tersebut kita diajarkan untuk senantiasa menuntut ilmu, dimanapun dan kapanpun. Seperti telah dipahami bahwa ilmu merupakan sesuatu yang sangat bermanfaat bagi kehidupan manusia. Namun dalam menuntut ilmu harus memerhatikan beberapa hal, diantaranya kepada siapa kita menuntut ilmu. Karena sumber ilmu yang salah akan membuat ilmu yang harusnya baik menjadi tidak baik, karena adanya perbedaan motif dewa kita atau sumber ilmu kita. Sehingga kita harus pandai memilih sumber belajar yang tepat. Selanjutnya adalah tentang implikasi dari ilmu itu sendiri. Karena setinggi-tingginya ilmu adalah adab. Tiada dikatakan telah berilmu seseorang sampai dia telah memilih adab dalam kehidupannya. Sehingga kita tidak boleh menjadi arogan, dan angkuh kepada orang lain, karena adab kita terhadap orang lain adalah penggambaran dari ilmu yang kita miliki.
Wassalamu'alaikum wr wb
Hima Naili Hidayah
ReplyDelete19701251004
Petruk badra 1
Sesuatu hal yang baru terkadang sulit diterima oleh akal dan pikiran manusia. Hal ini karena ketidaktahuan dan pemikiran yang stagnan tentang realita yang ada. Sebagi contoh dulu ada teori yang menyatakan bahwa bumi itu datar. Kala itu semua percaya sampai teori itu bertahan ratusan tahun. Banyak ilmuan yang membuktikan bahwa bumi itu bulat, namun karena terlalu kuat dogma kala itu teori tersebut di anggap gila. Namun sekarang ratusan tahun berlalu dan sekarang ilmu pengetahuan telah membuktikan bahwa bumi itu bulat. Sebenarnya masih banyak lagi contoh2nya, namun apalah daya terkadang mata dan hati kita terlalu tertutup untuk menyadarinya bahwa banyak tersirat dibalik yg tersurat.
Sekar Hidayatun Najakh
ReplyDelete19701251007
S2 PEP A 2019
Assalamualaykum wr wb...
Dalam mempelajari suatu ilmu, harus diselaraskan dengan makna dari ilmu yang sebenarnya yaitu melalui filsafat. Dalam mencari ilmu atau mempelajarinya, kita harus mampu mengambil sikap. Mampu beradaptasi dengan lingkungan dimana ilmu itu akan kita cari dan akan dipelajari. Tetap mengedepankan sikap yang baik, dimanapun kita berpijak. Terutama menjaga lisan, sebab apa yang kita bicarakan adalah cerminan dari apa yang kita pikirkan. Dalam perjalanan mencari ilmu, kita harus gigih dan pantang menyerah. Semakin dalam ilmu yang kita pelajari, harus selaras dengan akhlak atau sikap yaitu harus lebih baik dan sebelumnya.
Terimakasih Prof...
Hima Naili Hidayah
ReplyDelete19701251004
S2 PEP 2019
Petruk Basra 2
Manusia boleh bermimpi setinggi tingginya, boleh juga bekerja sekeras apapun. Namun satu hal yang harus diingat ada Tuhan Yang Maha Esa pemilik jagad seutuhnya. Dekatilah Dia agar engkau diberikan kemudahan atas segala usahamu.
Hima Naili Hidayah
ReplyDelete19701251004
S2 PEP A 2019
Petruk Badra 3
Di dunia ini banyak hal yang membiaskan pandangan kita. Jika tidak hati-hati maka seseorang akan salah arah. Terlalu sering kita memandang, namun terlalu sering kosong tak berisi. Untuk itu manusia dikaruniai hati dengan itu bisa merasa.
Hima Naili Hidayah
ReplyDelete19701251004
S2 PEP A 2019
Petruk Badra 4
Waktu adalah sesuatu yang berharga. Karena yang berlalu tak akan kembali. Maka pergunakanlah waktu dengan baik agar tidak menyesal kemudian. Masa depan ada karena masa lalu. Masa lalu ada karena hari ini. Jadi bijaklah dalam berwaktu.
Hima Naili Hidayah
ReplyDelete19701251004
S2 PEP A 2019
Petruk Badra 5
Nama adalah sebuah harapan atau doa dari orang yang memberikan nama. Sebaik apapun nama kita, sepanjang apapun nama kita, sebanyak apapun gelar nama kita. Nama adalah nama, terwujud atau tidak harapan atau doa yang disematkan pada kita tergantung dari usaha dan doa kita. Untuk itu mari maknai dan kita isi dengan usaha dan doa. Agar tidak kosong dan tidak berisi.
Sekar Hidayatun Najakh
ReplyDelete19701251007
S2 PEP A 2019
Assalamualaykum wr wb...
Berpikir untuk mencari ilmu. Berpikir untuk memahami, bertindak untuk mengerti. Dalam mencari dan mempelajari suatu ilmu, harus diselaraskan dengan makna dari ilmu pada hakikat yang sebenarnya yaitu melalui berpikir dengan filsafat. Berpikir bisa terjadi dengan menggunakan kata-kata akal budi. Jika seseorang mengerti atau memahami sesuatu, hal tersebut berarti simbol dari bentuk pemahamannya adalah berupa kata-kata yang terangkai dalam kalimat yang keluar dari lisannya. Hal ini berarti pula tidak sebatas mengerti dalam pikiran, namun mengerti dan sadar pula tentang apa yang diucapkan. Sebab dalam kedudukan ilmu, setiap kalimat yang diutarakan mengenai sesuatu harus memiliki isi dan luas yang proporsional.
Terimakasih Prof...
Sekar Hidayatun Najakh
ReplyDelete19701251007
S2 PEP A 2019
Assalamualaykum wr wb...
Di dalam kedudukan ilmu, setiap kalimat yang diutarakan mengenai suatu hal harus memiliki isi dan luas yang proporsional. Isi sering pula disebut dengan komprehensi, dan luas disebuy dengan ekstensi. Sehingga isi pengertian harusnya dicari di dalam inti pengertian itu, dan luasnya dicari di dalam benda atau wadah yang ditunjukkan dengan pengertian tersebut. Oleh karenanya, isi pengertian adalah wadah semua unsur yang termuat di dalam suatu pengertian. Benar kiranya, jika semakin tinggi ilmu dari seseorang maka seharusnya semakin baik pula sikap atau tingkah lakunya baik dari segi tata bahasa dalam ucapan maupun dalam tindakan dan pemikiran.
Terimakasih Prof...
Annisa Nur Arifah
ReplyDelete18709251058
S2 Pendidikan Matematika C 2018
Pelajaran yang dapat saya ambil yaitu sebagai calon pendidik atau sebagai pendidik, agar ilmu dan karya kita tidak hilang tak berguna maka kita seharusnya jangan sombong, angkuh, adigang, adigung, adiguna, serta sejahtera dalam lahir, batin dan pemikiran. Bertindak jujur dalam keadaan apapun merupakan salah satu cara agar dapat membuat kita senantiasa sejaktera.
Sarah desiana pahu
ReplyDelete19709251063
S2 PM D 2019
Setelah saya pahami, ada satu kalimat yang begitu bermakna bagi saya yaitu "Waktu itu berharga". Kalimat ini memang sering saya dengar, tapi dengan cepat terlupakan. Setelah membaca lagi, ini membantu saya mengingat kembali bahwa waktu memang sangatlah berharga dan tidak bisa diulang kembali. Ini merupakan pelajaran penting bagi saya pribadi agar saya jangan menyia nyiakan waktu dengan percuma. Karena terkadang secara sadar maupun tidak sadar saya melakukannya. Terimakasih untuk untuk bapak Prof. Marsigit yang telah membuat karya yang bermakna ini. Tuhan memberkati.
Sarah desiana pahu
ReplyDelete19709251063
S2 PM D 2019
Setelah saya juga membaca komentar dari kawan kawan. Ada hal yang menarik bagi saya yaitu tentang menuntut ilmu sebanyak banyaknya. Dalam menuntut ilmu sebanyak banyaknya tidaklah mudah pasti ada saja rintangannya. Tapi semua itu pasti bisa dilalui asalkan emang punya niat yang kuat dan tentunya selalu berdoa kepada Tuhan. Karena pengetahuan manusia itu merupakan pemberian Tuhan. Jadi selalu sertai usaha kita dengan doa. Dan yang terakhir jangan mudah menyerah, terus berjuang dan berusaha dalam menimba ilmu. Terima kasih.
Lovie Adikayanti
ReplyDelete19709251068
S2 Pendidikan Matematika D
Assalamualaikum wr.wb
Dari cerita di atas dapat disimpulkan bahwa dalam menuntut ilmu harus diselaraskan dengan Adab, tata karma, bahasa yang santun, lebih berhati-hati ketika berbicara dengan orang lain, dan harus banyak memiliki sifat ikhlas dalam menjalani apapun yang terjadi. Terlebih lagi harus memiliki sifat jujur dalam hal apapun dan dengan siapapun. Jangan berlaku sombong dan meremehkan seseorang .
Vera Yuli Erviana
ReplyDeleteNIM 19706261005
S3 Pendidikan Dasar 2019
Assalamu'alaikum Wr. Wb.
Dalam mencari ilmu akan dihadpkan dengan berbagai problematika dan tantangan. Namun jangan jadikan itu sebagai problem yang besar, bayangkan itu adalah problem yang kecil dan mudah untuk di atasi. Jangan lupa untuk sabar dalam mencari ilmu. Seperti perkataan orang tua dulu”Ngelmu = angel yen durung ketemu”. Rasullullah SAW juga bersabda bahwa salah satu jihad adalah dengan menuntut ilmu.
Kisah "Petruk Badra" ini tidak hanya menceritakan perjuangan si Petruk, namun juga perjuangan orang pada umumnya untuk bisa belajar dan belajar lagi. Mempelajari ilmu perlu mengerti ruang dan waktu. Ilmu itu awal-akhir, jauh-dekat, besar-kecil, dan seterusnya. Ilmu senantiasa berkembang dan saling terkait serta tidak akan pernah berhenti. Oleh karenanya, seseorang yang semakin berilmu maka akan semakin merasa tidak tahu.
ReplyDeleteIkhsanudin (PEP-S3/19701261001)
Muh. Asriadi AM
ReplyDelete19701251008
PEP A 2019
Kisah petruk badra merupakan kisah perjuangan yang dialami oleh seoran anak manusia yang mengigikan kesuksesan melalui ilmu pengetahuan. Ilmu sejatinya adalah inti dari ketiga jenis kesuksesan yang dianggap oleh sebagian besar manusia. Dengan ilmu maka secara otomatis harta dan pangkat akan diperoleh. namun kalau hanya memilki pangkat atau harta saja tanpa ilmu itupun belim tentu ketiganya bisa didapatkan. Intinya selama kita masih bisa bernafas ilmu harus senantiasa kita raih dan amalkan dalam hidup ini.
Nani Aprilia
ReplyDelete19701261016
S3 PEP
kisah petruk badra merupakan kisah perjuangan dalam menuntut ilmu, dalam meraih ilmu perlu ada perjuangan yang ikhlas, sungguh-sungguh dan kerja keras agar ilmu yang diperoleh bermanfaat untuk dirinya dan orang lain. sehingga orang yang berilmu seperti ilmu padi , semakin berilmu semakin menurunduk, semakin berilmu semakin merasa nda memahami apapun.
Mencari ilmu memang tidak bisa seperti membalikkan tangan. Harus penuh dengan ikhtiar dan berdoa. Doa merupakan kekuatan utama yang dapat menjadikan segala sesuatu diluar nalar bisa berjalan. Berjalannya sesuatu itu bisa jadi kita merasa tidak suka, padahal itu yang terbaik bagi kita. Sehingga yang dibutuhkan adalah keikhlasan untuk menerimanya. Terimakasih Prof ilmunya, ini persepsi saya dari membaca cerita tersebut.
ReplyDelete